Technické exkurzie prebehnú v stredu 23.10.2024 od 9:00 do 13:30. Odvoz bude spred hotela Patria. Počet účastníkov na každú exkurziu je limitovaný na 40 osôb. Exkurzie sa môžu zúčastniť len účastníci konferencie Tunely a podzemné stavby 2024. 

 

Ponuka technických exkurzíí:

Exkurzia 1
Diaľnica D1 Hubová – Ivachnová
tunel Čebrať – montáže technologického vybavenia

Exkurzia 2
Rýchlostná cesta R4 Prešov - severný obchvat, II.etapa
tunel Okruhliak – razenie tunelových rúr

Exkurzia 3
Diaľničný tunel Branisko v prevádzke a operátorské pracovisko SSÚD Beharovce (exkurzia bude prebiehať počas plánovanej odstávky)   

 

Prihlasovanie na exkurzie nájdete v lište menu. Odhlásiť z exkurzie sa môžete zaslaním emailu na info@taps2024.sk

Vezmite si, prosím, pevnú obuv a oblečenie, osobné ochranné prostriedky poskytne stavba.

 

Tunel Čebrať

Tunel Čebrať je súčasťou úseku diaľnice D1 Hubová – Ivachnová. Tunel má dve tunelové rúry s dĺžkou 
3680 m a bol razený konvenčne podľa zásad Novej rakúskej tunelovacej metódy.

Počas prvých rokov výstavby sa v trase diaľnice mimo tunela objavili významné geotechnické problémy – zosuvy, ktoré svojím rozsahom výstavbu tunela výrazne ovplyvnili. Dodatočne identifikované rozsiahle zosuvné územie so šmykovými plochami vo veľkej hĺbke malo za následok zmenu trasovania diaľnice a jej odklonenie do svahu pohoria s predĺžením tunela na jeho aktuálnu dĺžku. Tunel Čebrať budú spolu s tunelom Višňové budú prvými slovenskými dvojrúrovými diaľničnými tunelmi s dĺžkou nad 3 km s pozdĺžnym vetraním. 

V súčasnosti v tuneli prebiehajú práce na realizácii vozovky s cementobetónovým krytom, ako aj montáže technologického vybavenia v oboch tunelových rúrach.

 

Tunel Okruhliak

Po úspešne dobudovaných a v súčasnosti už aj prevádzkovaných tuneloch Prešov a Bikoš sa v septembri 2023 začala výstavba tunela Okruhliak dĺžky 1913 m. Ide tak už o tretí cestný tunel na obchvatoch tretieho najväčšieho slovenského mesta Prešov. Tunel je súčasťou navrhovanej rýchlostnej cesty 
R4  Prešov –  severný obchvat, II. etapa, v km 4,3-14,5 -  ktorá je súčasťou severo – južného dopravného prepojenia rýchlostnou cestou v úseku štátna hranica SR/Poľsko – Vyšný Komárnik – Milhosť – štátna hranica SR/Maďarsko. 

Obe tunelové rúry tunela Okruhliak sú v súčasnosti v razené od západného portálu. Očakávané podmienky horninového masívu zahŕňajú výskyt napúčavých minerálov v trase tunelových rúr.

 

Tunel Branisko

Tunel Branisko bol v roku 2003 prvým slovenským diaľničným tunelom uvedeným do prevádzky. S dĺžkou 4975 m je stále najdlhším diaľničným tunelom na Slovensku. Tunel sa nachádza na diaľnici D1, v úseku medzi mestami Poprad a Prešov.

Tunel je vybudovaný a prevádzkovaný s jednou tunelovou rúrou s obojsmernou premávkou. Bezpečnostný systém tunela je doplnený paralelnou únikovou štôlňou prepojenou s tunelovou rúrou priečnymi 
prepojeniami. Vzhľadom na dĺžku tunela a obojsmernú premávku bol pre tunel navrhnutý systém polopriečneho vetrania s odsávaním dymu v prípade požiaru cez klapky v medzistrope. Na odsávanie znečisteného vzduchu, resp. dymu v prípade požiaru, slúži vetracia šachta nachádzajúca sa približne 2 km od západného portálu.

Súčasťou exkurzie bude aj návšteva integrovaného riadiaceho pracoviska pre tunel Branisko, ktoré sa nachádza v Stredisku správy a údržby Beharovce.